Hesterhoving.reismee.nl

3e week Uganda

Het weekend zijn wij vrij. Wij besluiten om een busje te huren en tijden naar Bujagali. Een aantal jaren geleden waren er watervallen. Door het bouwen van een dam, zijn de watervallen verdwenen. Nu is het een mooi uitzichtpunt. We eten kip met friet. Daarna stappen we in een booten varen naar een andere dam. Onderweg zien we aapjes, mooie vogels en plaatselijke bevolking die de was doen in de Nijl. Zondag gaan we met de Boda naar The Nile Resort. Een luxe Resort vlakbij. Voor 2euro de gehele dag aan het zwembad hangen. Er lopen aapjes rond die voedsel zoeken. Het is er fijn en onze voeten zijn ook weer schoon. Een van de medewerkers van Arise and Shine heeft vorige week gevraagd wat mijn verwachtingen waren. Ik vertelde wat ik kwam doen. Echter was er nog niets van terecht gekomen. Ik zou praten met Sharon over de EHBO lessen. Maar zij is opvakantie. Ernest heeft gelijk alles opgelost en vandaag geef ik mijn eerste les. Ik nodig alle aunties uit en krijg hun volle aandacht. Ze vinden het interessant. Robin is een oudere dame, die al 40 jaar in het ziekenhuis heeft gewerkt. Zij weet al veel en laat ons zien hoe je een slachtoffer in de stabiele zijligging legt. De andere dames oefenen ook wat onwennig. Maar vinden het toch ook leuk. 's Avonds tijdens het eten valt de stroom uit. Gezellig kaarsje aan. Jon komt thuis en heeft niet door dat we geen stroom hebben. Hij denkt dat zijn lamp stuk is. Ja hoor, weer lekker lachen. 2 x per week kunnen we gaan zwemmen met de kinderen in een hotel vlakbij. We nemen alle gehandicapten mee. Ook Elisabeth gaat mee. Ze geniet ervan. Ik ook. Woensdag worden we wakker van de regen. We blijven thuis. We snuffelen door de kastjes en vinden een wafelijzer. We kopen ingrediënten enmaken wafels. Mmmm lekker. 'S Middags geef ik mijn 2e EHBO les. De aunties willen meer weten en ik wil graag meer informatie over hun ervaringen. Het gaat wederom goed. Donderdag weer zwemmen met de grote kinderen. Blijft leuk. Inmiddels is Evert, mijn man, onderweg naar Kampala. Om 22.45 belt hij dat hij is gearriveerd. We zijn nu 80km van elkaar verwijderd. Weer wat dichter bij elkaar. We hebben een nieuwe lunchcafe gevonden. Gately on the Nile. Een guesthouse met een prachtige tuin waar je heerlijk rustig kunt eten. Het eten is prima. De tijd gaat zo snel. Vier weken is te kort, ik zou graag wat langer willen blijven. Mijn laatste weekend in Jinja komt eraan en ik wil nog zoveel doen. Doei Doei

Reacties

Reacties

Corry

Leuk, Hester, wat een geweldige ervaring! En heel leuk dat je oorspronkelijke doel, de EHBO lessen toch van de grond gekomen zijn. Succes met de laatste dagen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change