Hesterhoving.reismee.nl

Klaar voor vertrek naar Oeganda

Al 30 jaar droom ik om vrijwillergerswerk te doen in Afrika. Het leven liep anders. Huisje boompje beestje. Vorig jaar maakte ik met mijn man een prachtige safari door de Parel van Afrika, Oeganda. Ik genoot en daar kwam mijn wens weer boven drijven. Ik wilde graag terug om iets te doen. Wat zou het worden? Ik kwam in contact met Travel 4Change. Het voelde gelijk goed en mijn reis werd geboekt. Vertrek 12 september 2014. Opdracht: EHBO lessen geven aan de lokale moeders in een opvanghuis en aan leraren op scholen. Dat moest niet zo moeilijk zijn, dacht ik. Maar hoe meer ik mij verdiepte in mijn opdracht hoe moeilijker het werd. EHBO in Nederland is niet het zelfde als in Oeganda. Ik zal eerst moeten inventariseren in Oeganda. Wat zijn de problemen, wat voor materialen zijn er en wat weten ze al. Vele vragen die beantwoordt moeten worden als ik daar ben. Ik probeerde me te verdiepen in de Oegandese cultuur en taal. Ik kocht Engelse boeken over First Aid. Via het Rode Kruis België vond ik de African First Aid Manual. Geweldige uitgave. Die kan ik gebruiken. Nu 12 september snel nadert, beginnen de zenuwen ook te komen. Mijn koffers staan gepakt. Jeetje alles past er makkelijk in. Zal ik nog meer meenemen? Mijn oudste zoon Robert stuurde een prachtige kaart met ontroerende tekst. De tranen vloeiden over mijn wangen. Niels, de jongste, wil graag nog even een paar dagjes thuis met mams doorbrengen. Thuis begint iedereen toch wel in te zien, dat ik er over een paar dagen niet meer ben. Op de OK van het Refaja Ziekenhuis is er ziekte en mij wordt gevraagd om alsjeblieft nog een ochtend te komen werken, ik zeg ja. Een beetje afleiding. Donderdag vertrek ik naar Amsterdam. Mijn man brengt me weg. Vrijdagochtend komt het moment van afscheid nemen van mijn lief. Hij volgt mij, na 3 1/2 week komt hij mij opzoeken en zullen we samen nogmaals de Wild life van Oeganda bezoeken. Daar kijk ik naar uit. Oeganda is zo mooi. Ik ben blij dat ik er enige tijd mag wonen en werken. Op maandag 20 oktober ben ik weer thuis. Ik zal proberen regelmatig iets te schrijven zodat jullie op de hoogte blijven van mijn activiteiten. Tot snel.

Reacties

Reacties

Robin Josso

Hoi Hester,

Ik snap je zenuwen volkomen, het is ook niet niks. Maar ik weet zeker dat het een super ervaring wordt.. Ik kijk nu al uit naar je volgende berichtje.. (er zijn daar genoeg internetcafes en beltegoed is daar geen drol haha)
Groetjes!

anita

hé schoonzus, ik wens je veel succes! knuffels vanuit emmen.

Mwami wange Lief

Nnyabo Hester,
Those who bring sunshine to the Life's of others cannot keep it for themselves. Gwe abasiinga!
Ndi musanyufy for you. XX

Evert

Nyabo Hester is goed aangekomen in Uganda.

harma

Wauw hester... ik ga je volgen! :) liefs harma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change