Hesterhoving.reismee.nl

Mijn reis zit er op

Zaterdag 11oktober, onze safari begint. We rijden richting Kibale Forest. Na een lange rit gaan we off. road en rijden we door de thee plantages. Daar zien we hoe de thee op verschillende manieren wordt geplukt. In onze lodge worden we welkom geheten en eten we heerlijk. Zondagochtend gaat de wekker vroeg, we gaan op chimpansee tracking. We volgen ze, maar ze blijven in de bomen om vruchten te eten. In de middag maken we een prachtige wandeling om Bigodi Swamp. Veel vogels en apen gezien. Maandag gaat de rit naar Queen Elisabeth. Een prachtig national park. Daar zien we vele dieren. Zelfs een leeuwin in een boom. Ze blijkt niet alleen te zijn. Een stukje verderop zien we een mannetje met nog eens 5 vrouwtjes. Ze sluipen naderbij voor voedsel wat dichtbij rondloopt. Vannacht zullen ze op jacht gaan. De volgende dag zien we ze weer. De leeuwen liggen rustig om zich heen te kijken terwijl hun mannetje slaapt op zijn rug. Een mooie foto is het resultaat. We maken nogmaals een chimpansee tracking in Kyambura Gorge. Deze chimpansees laten zich goed zien en eentje gaat zelfs vlak voor ons liggen. De reis gaat verder naar Bwindi waar we een gorilla tracking doen. Na een korte wandeling vinden we een groep van 10 gorilla's. We blijven een uur bij ze en maken vele foto's en filmpjes. Wat zijn dit toch prachtige dieren. In National Park Lake Mburo zien we een luipaard, vlak naast de weg. We hebben de Big 6 gezien. Buffalo, olifant, neushoorn, leeuw, luipaard en gorilla.

Op 18 oktober vliegen we in de nacht naar Amsterdam. We nemen cappucino met appeltaart met slagroom. Mmmmm lekker. Dan rijden we rustig naar huis. Thuis voelt het vreemd ik ben 5 weken weg geweest. De afgelopen week regelmatig contact gehad met Vera en Saskia die nog enkele maanden in Jinja zullen blijven. Ik denk vaak aan hun en ook de kinderen gaan elke dag door mijn hoofd. Mijn reis zit erop. Het is zo vreemd. Ik zou zo graag in Jinja willen zijn. Knuffelen met de kids, lachen met Vera en Saskia. Ik mis ons boda ritje. Ik zit in een heerlijke relaxe stoel maar het is niet meer hetzelfde. In het babieshome zaten we altijd op de grond. Het is koud hier, maar iedereen zegt dat het de warmste oktoberdag sinds jaren is?

Woensdag zal ik weer aan het werk moeten. Op dit moment wil ik er nog even niet aan denken. Ik wil graag alle foto's laten zien. Ik moet er een album van maken zodat ik regelmatig kan kijken hoe geweldig het was.

Gr Hester

Reacties

Reacties

Corry

Welkom terug! Dank voor je mooie verhalen, die zal ik missen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change