Hesterhoving.reismee.nl

2e week Uganda

Jeetje, de 2e week is voorbij gevlogen. Ik kan niet geloven dat ik nog maar 2 weken te gaan heb. Ik woon tijdelijk in een huis met 'vreemde mensen' in Jinja. En het voelt alsof ik op vakantie ben met 3 vreemdelingen. Maar wat hebben wij een lol. Hoe ziet onze dag eruit? s' Ochtends vertrekken we om 9 uur naar het babieshome. Daar zijn de kinderen al wakker. Vaak komen ze je al tegemoet rennen. Ik begroet iedereen in het Ugandees. Oli otya. Ze vinden het geweldig. Dan geven we de gehandicapte kinderen eten. Eerst was het een smeerboel, nu is het een sport om zo schoon mogelijk te werken. Na het eten worden ze gelijk gewassen en leggen wij ze in de tuin. De baby's worden ook gewassen en krijgen melk. De grote kinderen krijgen ontbijten zelf en zodra ze klaar zijn gaan ze naar buiten. Iedereenproberen wij evenveel aandacht te geven. Toch zijn er kinderen waar je een zwak voor hebt. Elke dag lunchen we in een restaurant. We eten echt lekker met milkshakes. Meestal wraps, pizza, kipburger. Mmmm met frietjes. Vaak hebben we dan internet. En zitten we met een groepje onze facebook te bekijken. Tijdens de lunch op maandag blies Nama uit Israel, grote bellen van haar kauwgom, onze engelse huisgenoot, Jon probeerde dat ook maar hij kon het niet. We lagen slap van het lachen. Als we weer naar huis gaan, dan nemen wij altijd de Boda. Zo ook maandag. Echter stopte de Boda. Geen benzine meer. We moesten afstappen en hij legde de Boda op linkerzijde zodat er weer benzine in de leiding kwam. Lachen! Daarna weer opstappen en verder. Gelukkig waren wij snel thuis. Woensdag hadden we ook zo'n lol. We zaten in de avondlekker te kletsen en van het een komt het ander. Op het moment dat wij naar bed gaan, zegt Vera, hebben jullie ook vlees dat vanzelf naar de prullenbak loopt. Nou ja ik lag in een deuk. Toen we op bed lagen, moesten we nog steeds hard lachen. Zelfs nu ik dit schrijf, lig ik weer dubbel. We zijn blij dat we het goed kunnen vinden met elkaar. Donderdag zijn we met de grote kinderen gaan zwemmen. Ze vonden het geweldig. Volgende week nemen we de gehandicapte kinderen mee. Na het zwemmen hadden we reuze honger en zijn we naar The Keep gegaan voor Beef Giros. Mmmm. Vrijdag, het is alweer de laatste dag van de week. Elisabeth van 4, krijgt bezoek van haar moeder. Elisabeth heeft een waterhoofd. Haar moeder kan niet meer voor haar zorgen. Ze is nu 2 maanden in het babieshome. Maar ze herkent haar moeder direct.We keken vertederd toe. Het was de eerste keer dat ze langs kwam. Als we bijna klaar zijn in het babieshome, begint het te onweren. Snel gaan we naar huis. Thuis is er geen stroom. Bij onweer doen ze hier het stroom uit. Nou daar zitten we gezellig met kaarslicht. Als er weer stroom is horen we de Afrikanen juichen. Joepie stroom. De plannen voor dit weekend zijn, een boottocht en zwemmen in The Nile Resort. Hopen dat het goed weer wordt. Tot snel groetjes van mij

Reacties

Reacties

Ellen

Geweldig om je verhalen te mogen lezen....ik geniet ervan. Je weet ik heb ook zoveel met Afrika. Vorig jaar in oktober waren we er nog maar dan in west Afrika. Wens je nog heel veel plezier Liefs, Ellen

Greetje

Hester, wat leuk,fijn dat jullie ook zoveel plezier hebben!!! Erg mooi m de verhalen van je te lezen. Tja .. en wat gaat het vlug. lieve groet van Greetje en nog een hele goede tijd ! XX

Corry

Hester, leek om je enthousiaste verhalen te lezen en fijn dat het zo gezellig is. Waar ik nog wel nieuwsgierig naar ben, hoe zit het met de EHBO lessen? Veel plezier daar! Corry

Hester.hoving@hotmail.com

Loopt anders hier. Ga vandaag mijn eerste les geven. Hoop dat het gaat lukken

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change